czwartek, 2 stycznia 2014

Jak uzyskać norweskie uprawnienia T1,T2,T4 na wózki widłowe

Witam w tym nowym 2014 roku. 
Na początku chciałbym złożyć wszystkim czytającym i odwiedzającym tego bloga serdeczne życzenia zdrowia , szczęścia ,wytrwałości w dążeniu do celu i spełnienia marzeń o pracy w Norwegii :)


Dziś chciałbym się z Wami podzielić jak uzyskać potwierdzenie polskich uprawnień na wózki widłowe (kat. IIWJO) - norweskie T1,T2,T4 , które to pozwalają na szukanie pracy na rynku norweskim.Przeglądając oferty pracy na nav.no czy finn.no spotkałem się z ofertami pracy na magazyniera w których to wymagana jest umiejętność obsługi wózka widłowego i posiadanie odpowiednich uprawnień najczęściej T1-T4 . Przeszukując różne fora związane z norwegią można natrafić na sprzeczne informacje odnośnie tego jak uzyskać takie uprawnienia ,ale w gruncie rzeczy ciężko jest uzyskać jakąś konkretną wiarygodną informacje , dlatego postanowiłem pokazać Wam jak takie uprawnienia uzyskać ,gdyż Mnie się to udało:)

  • Polskie uprawnienia UDT na wózki widłowe (kat.IIWJO) tłumaczymy na język angielski (tłumaczenia przysięgłe)
  • Kiedy już mamy takie tłumaczenia robimy skan (można zrobić zdjęcia dobrym aparatem),skan polskich uprawnień UDT ,skan dowodu osobistego (z obu stron)
  •  Tworzymy maila o tytule: Gaffeltrucksertifika
  • Następnie treść maila:
    Hei
    Vennligst verifisering av de polske makt gaffeltrucksertifikat
    Jeg leter etter arbeid som lagerarbeider
  •  Dodajemy do maila załącznik w postaci wszystkich tych skanów
  • Wysyłamy na adres mail:  post@arbeidstilsynet.no
Po około tygodniu otrzymujemy mailowo decyzję w sprawie zezwolenia na stosowanie polskiego świadectwa na wózki widłowe wszystko w formacie pdf. zdjęcie we wcześniejszym poście

Więc do dzieła i powodzenia



93 komentarze:

Piotr Skwarna pisze...

dzieki za info, w koncu jasno i przejrzycie opisane jak zrobic norweski t1-t4. dzieki!

jaszi pisze...

Witam. Trafiłem na bloga i mam pytanie. Chciałem uzyskać norweskie uprawnienia na wózki T1, T2, T4. Z tym, że nie mam papierka bezpośrednio z UDT tylko z firmy w Warszawie, która organizuje takie kursy. Rzekomo jest to według programu akademii UDT. Na podstawie jakiegoś rozporządzenia itd. Dostałem legitymację ze zdjęciem i tłumaczeniem na angielski z nr. programu typu: 107/2011/W-J. Oprócz tego jeszcze certyfikat o ukończeniu kursu w języku angielskim. Nie mam za to żadnej informacji o kategorii typu: II WJO. Wysłałem maila ze skanami według instrukcji z bloga. Czy jest szansa, że uznają mi takie uprawnienia i wystawią papier w języku norweskim?

piotr pisze...

Witam, nie jestem wielkim znawcą tematu, ale skoro już wysłałeś, to powinieneś dostać odpowiedź od nich, Udt akceptują innych niewiem, ale jeśli dostaniesz odmowną odpowiedź, to idź do Udt i zapisz się na egzamin , skoro jesteś po kursie, koszt ok.150 zł i wtedy przetłumaczone uprawnienia ślij do nich :-) . Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Problem tylko jest taki, że jestem już w Norwegii :P

piotr pisze...

To zaczekaj jaką dostaniesz odpowiedż, ewentualnie tam zadzwoń i zapytaj.W między czasie umów się na egzamin w swoim mieście w oddziale UDT na dzień kiedy przyjedziesz do Polski, na taki egzamin potrzeba jednego dnia i po problemie :). Mam pytanie czy jest zapotrzebowanie na operatorów wózków widłowych w Norwegi?

Unknown pisze...

Witam, mi na podstawie II WJO udało się uzyskać decyzję Arbeidstilsynet uznającą uprawnienia od T1 do T5. Skorzystałem z formulaża z ich strony i załączyłem jeszcze zaświadczene o ukończeniu kursu z jednostki szkolącej wraz z tłumaczenem (dowódi i uprawnienia również). Na podstawie uzyskanej decyzji zamierzam wystąpć o wydanie uprawnień norweskich. W aktualnym stanie rzeczy nie mogę wejść do zakładu i wejść na wózek jak w Polsce. Pracodawca musi mnie przeszkolić (no chyba że czegoś w tej decyzji nie rozumiem).

piotr pisze...

Od T1-T5 i to wszystko z uprawnień IIWJO? No nieźle ,a nie miałeś czasem IWJO ? Muszę przeczytać dokładnie tą decyzję , na internecie brak informacji co dalej z nią zrobić ,ale powinna wystarczyć do pracy , ale jeśli masz jakieś informacje to pisz , z miłą chęcią skorzystam z rad :)

Anonimowy pisze...

Czesc. A mam takie zapytanie, czy angielskie uprawnienia na wozki widlowe sa automatycznie przez nich uznawane, czy trzeba montowac temat jak z Naszym polskim-cos przesylac, cos odbierac? Pozdrawiam, Arek.

Anonimowy pisze...

Witam. Chciałem zapytać czy Norwegowie uwzględniają tylko uprawnienia wydane przez organ państwowy - UDT ? , czy uprawnienia wydane przez firmę specjalizującą się w kursach na wozki windy, podbitę pieczątką ministerstwa gospodarki są również dla nich ważne? jeśli nie to egzamin w UDT i jak to się ma do lat doświadczenia :) :/ pozdrawiam wszystkich

Anonimowy pisze...

Czy ktoś z was otrzymał norweską wersję uprawnień ,które nie były wydane przez UDT?

Maricn Tychowski pisze...

Wydaje mi się, że w Holandii jest dośc duże, tam rynek operatorów nie jest przepełniony.

Anonimowy pisze...

Uprawnienia nie muszą być z UDT. W moim przypadku odstałem T1-T4, a powinienem mieć także T5, ktoś może mi pomoc gdzie wypełnić jakiś formularz lub jak napisać odwołanie by uwzględnili wózki kategorii T5 ?

Anonimowy pisze...

Jaki jest odpowiednik norweski uprawnień I WJO?

Anonimowy pisze...

Bardzo dziekuje za przepelniony waznymi informacjami artykul. Otrzymalem pozwolenia T1-T8!

Teraz tylko ruszyc tylek i znalezc prace. Pozdrowienia dla autora i reszty bandy :)

piotr pisze...

Moje gratulacje :) , można wiedzieć jakie polskie uprawnienia miałeś że tyle norweskich odpowiedników otrzymałeś? Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Witam.
Czy orientujecie się może jak sprawa się ma jeśli chodzi o koparko-ładowarki?
Czy odbywa się to takim samym trybem jak w przypadku wózków?
Z góry dzięki za odpowiedź.

Anonimowy pisze...

właśnie dzisiaj zaliczyłam norweski kurs na wózki przyznam językowo miałam małe problemy ale było warto i polecam każdemu bo nie oszukujmy się uprawnienia z pl nie każdy respektuje a ja wolałam nie ryzykować bo ciężko byłoby mi się wyrwać do Polski aby w Polsce to zrobić kurs trwa tutaj 4 dni

piotr pisze...

Super , gratuluję :) .Jaki koszt kursu? Jest praca na wózki widłowe?
Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

koszt 4990 nok å praca na wózki tutaj praktycznie nigdy się nie kończy

piotr pisze...

Cena kosmos jak dla Polaka :) to jakieś 2500 zł? Wiesz może czy takie potwierdzone polskie uprawnienia respektują? Dzięki za linka , myślę że się przyda:)

Anonimowy pisze...

sa różne opinie jeśli chodzi o polskie uprawnienia wiec nie będę się wypowiadać ja w konkretnej firmie dostałam sugestie ze lepiej zdawać w Norwegii ze względu na znajomość norweskiego nazewnictwa które automatycznie się z tym wiąże

Anonimowy pisze...

ogólnie kurs w Norwegii jest bardziej dla osób które juz tu pracują albo myślą o zmianie pracy bo cena rzeczywiście kosmiczna ale wiem też jak szybko się zwróci ta inwestycja

piotr pisze...

Dzięki za cenne informacje :)

Anonimowy pisze...

Cześć, mam takie zapytanie odnośnie uprawnień na wózki widłowe oraz HDS. Czy wyrobienie norweskich uprawnień coś kosztuje? Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Siema.Czy ktoś się orientuje jaki jest norweski odpowiednik polskiej kategorii I WJO?

kilo pisze...

Ja otrzymałem T1 Lavtløftende palletruck m. perm plattform IWJO
T2 Skyvemast-/støttebenstruck t.o.m 10 tonn IWJO
T3 Høytløftende plukktruck t.o.m. 10 tonn IWJO
T4 Motvektstruck – løftekap. t.o.m. 10 tonn IWJO
T5 Sidelaster - løftekap t.o.m. 10 tonn IWJO
T6 Sidelaster – løftekap. over 10 tonn IWJO
T7 Portaltruck – løftekap. over 10 tonn IWJO
T8 Motvektstruck – løftekap. over 10 tonn IWJO
T8.1 Motvektstruck m perm containeråk o 10 tonn IWJO
T8.2 Motvektstruck m perm tømmerklo o 10 tonn IWJO
T8.4 Motvektstruck m teleskopisk bom over 10 tonn IWJO
C1 Teleskoptruck - løftekap t.o.m. 10 tonn I

Unknown pisze...

Witam,
Również jestem zdecydowany na emigrację do Norwegii. W Polsce pracuję (i pracowałem) jako przedstawiciel handlowy/handlowiec i przyszłościowo chciałbym to wykonywać w Norwegii. Na razie ze względu na brak znajomości norweskiego, chce zacząć pracę, jako pracownik fizyczny. Dlatego myślę o pracy magazyniera/operatora wózka widłowego. Doświadczenie sprzed paru lat co do pracy magazyniera mam (w czasie studiów).
Pytanie mam, czy mają uprawnienia UDT, brak doświadczenia praktycznego w kierowaniu wózkiem, znajomość języka angielskiego (nie norweskiego) jest realna szansa znalezienia pracy? Mam możliwość zatrzymania się w Bergen.
Pozdrawiam i dziękuję z góry za konstruktywne odpowiedzi.
Krzysztof

Nowy w Norge pisze...

Wysłałem dziś moje uprawnienia zgodnie z podana instrukcją i teraz czekam z niecierpliwością czy mnie wyślą na przysłowiowe drzewo czy dadzą papierek ;-) Mam niestety uprawnienia inne niż UDT, bo okazało sie, że w 2005 kiedy robiłem kurs, była możliwości prowadzenia ich dwiema różnymi metodami... No, zobaczymy ;-)

Anonimowy pisze...

Witam.Ja zrobiłem swoje uprawnienia I WJO w sierpniu i 2 razy wysyłałem do arbeidtilsynhet i nie potwierdzili mi dwukrotnie.Gdy zazdzwoniłem Pani powiedziała,żę akceptują tylko uprawnienia potwierdzone przez UDT.Ma ktoś z was pojęcie jak wygląda egzamin w UDt i czy jest trudny?Pozdrawiam.

piotr pisze...

Witaj, zdawałem egzamin na II WJO w Udt i był bardzo prosty, więc naprawdę warto się zmobilizować i iść tam na ten egzamin. Teoria wyglądała tak że dostałem jedno łatwe pytanie,a praktyka - slalom z pustą paletą i tyle :-), jeśli ktoś zdawał na I WJO proszę o komentarze i pozdrawiam

Anonimowy pisze...


Witam wszystkich. W Norwegi pozmieniały sie przepisy i uwzględniają certyfikat na wózek widłowy tylko od UDT( urząd dozoru technicznego) lub IMBGS(instytut mechanizacji budownictwa i górnictwa skalnego) :-(. Jeśli sie ma z innego ośrodka to Du.... . Przerabiałem to. Dostałem odmowę.

radek pisze...

Witam,u mnie było to samo-odpisali mi na drugi dzień że honorują tylko UDT i z tego instytutu ze Śląska

Anonimowy pisze...

Witam, wie ktoś może jak przerobić uprawnienia na suwincę i żurawie kategoria IŻ i IS?

Anonimowy pisze...

Zaplaciłem za egzamin w UDT.Dzwonię o ustalenie egzaminu a oni mi z tekstem,Czy mam swój wózek albo ładowarkę, bo oni nie mają.Urząd na całą Polskę nie ma jebanego wózka ani ładowarki żeby egzamin przeprowadzić.Czy ktoś z was wie gdzie można wynająć sprzęt na egzamin?

Anonimowy pisze...

hej, rozumiem, że wszystko można załatwić przez internet?

Unknown pisze...

Witam,
Mam uprawnienia na wózki widłowe specjalistyczne OWJ1 wydane przez UDT jaki to będzie odpowiednik w UK i jaki w Norwegii? Z góry dziękuję za wszelkie info

Anonimowy pisze...

Mi w 2008 r potwierdzili dokumenty z prywatnego osrodka wystawione w jezyku angielskim. Nie wiem jak teraz. Z kolei mam pytanie czy na koparki w (PL III kategoria) ciezko dostac potwierdzenie z arbeidtilsynet? czy to prawda ze trzeba przepracowac min 6 miesiecy w kraju w ktorym wyrabialo sie uprawnienia?

Unknown pisze...

hej w sprawie koparek ładowarek i koparkoładowarek ora hds wysyłasz ksiązeczke/uprawnienia operatora przetłumaczoną na no i dostajesz 2 3 dni później pozwolenie co do koparek i ładowarek: w no nie ma podziału na klasy więc możesz pracować na wszystkich, po przeszkoleniu na miejscu pracy tyle

Anonimowy pisze...

Czy jak przetłumaczę na język norweski przysięgły i wyślę to też będzie ok czy musi być angielski.

piotr pisze...

Jasne że można, tylko norweskie tłumaczenia droższe

Anonimowy pisze...

A jak było z waszymi egzaminami w UDT.Mieli swoje maszyny czy kazali wam z własnymi przyjechać?

piotr pisze...

Wózek widłowy mieli swój w zaprzyjaźnionej firmie :-)

Anonimowy pisze...

Jak potrzebujecie zrobić uprawnienia UDT i macie doświadczenie już w jeździe na wózku - to dzwońcie do tych firm które prowadzą kursy w Polsce lub idźcie do pracodawcy u którego pracujecie jako magazynier/operator wózka widłowego.
- Egzamin UDT to kilkanaście minut do godziny - w zależności ilu was tam będzie umówionych...
Koszt 152zł za egzamin + jakaś opłata za skorzystanie z wózka...
Wszystko idzie dogadać, tylko trzeba dzwonić i pytać...

PS. Wartościowy wpis.

Sam się właśnie przygotowuje na egzamin UDT, a wiem o znajomych co zdawali i im się błyskawicznie udało zaliczyć.

Co musicie pamiętać to obkuć się trochę z budowy, użytkowania wózka, bhp i także wiedzieć trochę wiadomości o UDT - co to jest i co może sprawdzać przy kontroli... Dla tych co jeżdżą - nie powinno być problemu. Pozdro.

Anonimowy pisze...

Mam takie pytanie mianowicie, zdałem egzamin UDT tylko nie przyszło mi na a4 a w wersji takiej jak prawo jazdy czyli plastikowe i czy je też trzeba tłumaczyć a jak tak to w jakiej formie?

piotr pisze...

Zapisz się do udt na egzamin, uzyskaj tę zielone uprawnienia i myślę że powinno być ok. Przy następnej wysyłce nie zapomnij dołączyć skanu dowodu osobistego, bo to jest ważne.

Anonimowy pisze...

Ja potwierdzam! Zdałem egzamin UDT, wysłałem skan dowodu osobistego, wypełnionego wniosku ze strony norweskiej inspekcji pracy, skan legitymacji udt z tłumaczeniem przysięgłym (angielski), oraz certyfikat ukończenia kursu po ang i szczegółowy plan kursu po ang.
W ciągu 3 dni dostałem odpowiedź na maila z pozwoleniem na użytkowanie w Norwegii mojego certyfikatu.
Dostałem tu pozwolenie na korzystanie z urządzeń T1,T2,T4,T5,T6,T7,T8. T3 dostałem odrzut ale tego się spodziewałem.

piotr pisze...

Moje gratulacje, pięknie poszło :)
Mam pytanie na jakie wózki w Polsce masz uprawnienia, że tyle tych norweskich odpowiedników otrzymałeś?

Anonimowy pisze...

Może ktoś z was kto zdawał egzamin w UDT podrzucić jakiś numer do firmy która pożyczy wózek na egzamin?

Anonimowy pisze...

Zdałem na kategorię II WJO.
T3 nie dostałem, bo to wózek podnoszony z kabiną operatora, a II wjo tego nie obejmuje.

piotr pisze...

Jak to możliwe, że dostałeś 7 potwierdzeń a ja tylko 3 z kategorii II WJO?

martinas papartinas pisze...

zrobiłem tak jak autor bloga napisał i ... dostałem do 2 tygodniach odpowiedz potwierdzającą moje uprawnienia i pozwolenia na T1,T2,T4,T5,T6,T7,T8 - weryfikując uprawnienie UDT IIWJO.
Dostałem też G8(lastebilkran) w zamian za IIŻ (HDS). Fajnie ze dostałęm az do T8 i nie wiem naczym polega polityka Arbeidstilsynet ze niektórym osobom dają tylko do T5

Anonimowy pisze...

Cześć,mam takie pytanie,otrzymałem właśnie to zaświadczenie z UDT na II WJO, mam pytanie, może głupie odnośnie tego tłumaczenia...wystarczy pójść do tłumacza przysięgłego on przetłumaczy ten...plastik w zasadzie bo teraz jest to w formacie takim jak prawo jazdy itd i tylko skan jego tłumaczenia plus oryginał plus dowód osobisty tak ? pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedź i duża 5 dla autor za mnóstwo pomocnych informacji.

piotr pisze...

Tak jak piszesz - ten plastik do tłumaczenia zanieś, a resztę już znasz :-) powodzenia

Anonimowy pisze...

Witam, mam pytanie w sprawie uznania uprawnień bo z tego co czytałem nie wszyscy koledzy dołączali do dokumentów wniosek ze strony norweskiej inspekcji pracy - czy jest on obowiązkowy? a jeśli tak to rozumiem ze przy uprawnieniach II WJO trzeba zaznaczyć T1,T2,T4,T5,T6,T7,T8.
Chciałbym jeszcze zapytać czy to chodzi formularz z tej strony bo nie jestem pewny?
http://www.arbeidstilsynet.no/skjema.html?tid=240836

z góry dziękuje za odpowiedź

Anonimowy pisze...

Ja też zrobiłem uprawnienia na wozki i ładowarki teleskopowe przez jakos gówniano firme z Torunia która nie wydaj uprawnienia na mocy UDT a ni IBMiGS tylko jakiegoś instytut z Mysłowic .Po Konsultacji z komórko odpowiedzialna za uprawnienia w Ministerstwo Gospodarki dowiedziłem się że to nic nie warte kawałek papieru a zwłaszcz na ładowarki teleskopowe tzw.Manito. Mam pare uprawnien typowo Norweskich zrobiony przez firme "KVARNER"i tu nie ma problemu .Teraz robię na ładowarki teleskopowe I WJO na mocy UDT bo jest taniej niz w Norwegii i zaraz wysyłam do Norwegów .MAM pytanie jaka to kategoria Ładowarki teleskopowe lub nosniki osprzetu zwany przez IMBiGS.Oczywisćie kase mnie zwrócone za niby dobre uprawnienia .Dobra RAda jesli zrobic cos to tylko na mocy UDT lub IMBiGS .A jeszcze powiem ze chcąc przez przeżucic uprawnienia na Polski rynek zrobione w Norwegii UDT woła 600 zł ..Ale to jest złodzieski kraj.

Anonimowy pisze...

Dziękuję kolego za ten bardzo pomocny artykuł. Miałbym prośbę/pytanie czy mógłbyś poświęcić jakiś artykuł i opisać sprawę badań lekarskich i psycho-technicznych. Bardzo dziękuję za ewentualne rozpatrzenie mojej prośby.

Anonimowy pisze...

Witaj,


Myślę o podjęciu pracy w Norwegii jako operator wózka widłowego.Jestem w trakcie robienia uprawnień UDT w Polsce.Jakie mam szanse na zatrudnienie w Norwegii bez doświadczenia?Płynny angielski, norweski początkujący, w trakcie nauki.Pozdrawiam serdecznie,Sebastian.

Anonimowy pisze...

Koledzy z jakich firm Pożyczaliście wózki widłowe i ładowarki na egzamin w UDT??
Słyszałem ,że oni własnego sprzętu nie mają.

Anonimowy pisze...

witam , gdzie mogę przetłumaczyć UDT ? normalnie u kogos kto zna angielski ?

piotr pisze...

U tłumacza przysięgłego

Popek pisze...

witam!
dzisiaj otrzymalem uprawnienia od T1 do T5 z wykluczeniem T3,
Nie tlumaczylem niczego tylko wyslalem kartę która otrzymałem z UDT po polsku z certyfikatem z kursu i skanem paszportu To tyle! życzę powodzenia! :)

Autotruck pisze...

Świetny post. Gratulacje.

Unknown pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Unknown pisze...

Zdałem egzamin w UTD, ile trwa oczekiwanie na wydanie tego plastiku?
Czy faktycznie nie trzeba go tłumaczyć do Arbeidtilsynet i wystarczy wysłać tylko skan wraz z certyfikatem z kursu?

Unknown pisze...

W końcu jakieś przydatne info w temacie. Mój narzeczony właśnie jest w trakcie załatwiania tego wszystkiego i załamuje ręce chwilami. Sam zajmuje się konserwacją wózków, zakłada nowe opony i tak dalej, zawsze Prestige Tyres, bo są najlepsze i calkiem nie drogie.

Anonimowy pisze...

Witam
Mam polskie WJO I i S I, wysłałem do nich maila dn. 10.10.2015, wg instrukcji z początku forum, z tym że w tytule wiadomości dałem po angielsku. Do wczoraj nie dostałem odpowiedzi (20.10.2015-10 dni), a na początku jest napisane że czeka się max tydzień. Wysłałem więc ponownie tego samego maila zmieniając tylko temat wiadomości na taki jak w instrukcji. Dzisiaj tj. 21.10.2015 otrzymałem: T1, T2, T4, T5, T6, T7, T8, T8.1, G4. Wszystkie o jakie się ubiegałem i teraz nie wiem, czy tak długo rozpatrywali pierwszego maila (11 dni), czy wystarczyło w temacie napisać po norwesku i dostać odpowiedź po jednym dniu.
Pozdrawiam
Funky Koval :-)

Anonimowy pisze...

Czy I WJO z UDTu daje też uprawnienia do C1, C2, T8.2 i T8.4?

Anonimowy pisze...

Czy ktoś wie jak po norwesku nazywaja sie "Urządzenia transportu bliskiego"?

Unknown pisze...

Cześć. Dzięki za post, trochę rozjaśnił mi temat. Niestety wysłałem zgodnie z instrukcją maila i po dwóch tygodniach dostałem odpowiedź, że muszę dosłać wypełniony formularz uprawnień, o które się staram. Także niestety nie poszło mi tak gładko jak u reszty. Wysyłałem uprawnienia na IIWJO i IP (podesty, ale nie wiem jeszcze jakie to uprawnienia w NO). Pozdrawiam Jaro

piotr pisze...

Właśnie będę wysyłał swoje uprawnienia na podesty :) , zobaczymy czy się uda :)

Anonimowy pisze...

Na podesty nie trzeba mieć zezwolenia.

Unknown pisze...

Witam.
Jak to w końcu jest ,ten dokument trzeba wypełniać czy nie?
Jeśli tak to co zaznaczyć przy wózku IWJO,żuraw przenośnny kat.IIŻ i żuraw
samojezdny IIŻ?
Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Witam.
Pozwoliłem sobie znowu napisać /kiedyś juz pisałem o firmach które wydaja uprawnienia w Polsce nie mające żadnej mocy zagranica/ Na wstępie chciałbym powiedzieć i ostrzec - ze po zrobieniu w Polsce KAT 1 WJO na mocy UDT dostałem od Norweskiej Inspekcji Pracy "Arbeidstilsynet'' Pozwolenie na wykorzystanie Polski uprawnień 1 WJO ,na Norweskie KAt od T1 do C2 -czyli jednym słowem BAJKA .
Moje ostrzeżenie i zaniepokojenie o którym chciałem napisać ma związek z hienami czyli Polskich firma które niby organizując w Polsce szkolenia Norweskich uprawnień za duże pieniądz a ludzie Płaczą i Płacą .
A można zrobić inaczej tak jak ja to zrobiłem i wielu innych jak w/w.
A Jeszce jedna -Można pracować z tego co słyszałem śmiało na Polskich uprawnieniach 1 P -UDT na tzw.Zwyżki -Norweskie kat .A,B,C.,nie koniecznie starając się o Norweskie odpowiedniki -chociaż w Norwegi robi się to szybciej .
Jeśli ktoś ma konkrety komentarz -proszę A jeśli NIc Konkretnego -to dziękuje .

Unknown pisze...

Potrzebuję pomocy!

Chcę starać się o otrzymanie norweskich uprawnień C1 C2.

Jaki kurs muszę zrobić w PL, aby po jego ukończeniu móc się o nie starać?
Bo zarówno polskie szkoły (organizujące kursy), jak nawet UDT i Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w których byłem podają mi sprzeczne informacje.

Proszę o podanie dokładnego nazewnictwa samego kursu, jak i nazwę organu wydającego uprawnienia (UDT czy Instytut M.B.i G.S.

Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Kolego czy ty umiesz czytać .Przecież opisałem wszystko powyżej ....Tylko UDT uprawnienia i kategoria 1 WJO ..Ja dostałem na C1 i C2 .

Anonimowy pisze...

Wysłałem wszystkie skany 6 kwietnia do tej pory brak odpowiedzi czy to możliwe?

Unknown pisze...

Tak, tylko problem jest w tym, że organy wydające uprawnienia 1 WJO (UDT i MBiGS) inaczej nazywają "sprzęt" na jaki chcę zrobić kurs. Jedni nazywają go "kursem na ładowarkę teleskopową" a inni "kursem na wielozadaniowy nośnik osprzętu". Cena jednego to ok 900zł a drugiego ok 1800zł.
Podobno po obydwu kursach norweskie uprawnienia będą na kategorię C1 C2.

W związku z tym zasadne jest pytanie po co płacić za kurs prawie 2 tys skoro za to samo można zapłacić niecały tysiąc.

Może mi ktoś wyjaśnić (w prosty sposób), skąd taka różnica w cenie?
Czy robiąc kurs na wielozadaniowe nośniki osprzętu w Norwegii otrzymam papiery na więcej kategorii niż C1 C2, a jeśli tak to na jakie?

Anonimowy pisze...

Witam
A gdzie zdobyć potwierdzenie uprawnień na
-koparke?
-ładowarkę?
-suwnice?
-podnosnik koszowy?
-pompe do mieszanki betonowej? (Pompa do betonu)
Proszę administratora tego blogu o kontakt na @
gregmakk@gmail.com
Pozdrawiam Grzegorz

Anonimowy pisze...

Witam,
ja otrzymałem:
T1 Lavtløftende palletruck m. perm plattform W kategorii IWJO
T2 Skyvemast-/støttebenstruck t.o.m 10 tonn W kategorii IWJO
T3 Høytløftende plukktruck t.o.m. 10 tonn W kategorii IWJO
T4 Motvektstruck – løftekap. t.o.m. 10 tonn W kategorii IWJO
T5 Sidelaster - løftekap t.o.m. 10 tonn W kategorii IWJO
T6 Sidelaster – løftekap. over 10 tonn W kategorii IWJO
T7 Portaltruck – løftekap. over 10 tonn W kategorii IWJO
T8 Motvektstruck – løftekap. over 10 tonn W kategorii IWJO
C1 Teleskoptruck - løftekap t.o.m. 10 tonn W kategorii IWJO
C2 Rundtsvingende teleskoptruck t.o.m. 10 tonn W kategorii IWJO

Czy ktoś wie, dlaczego jedni otrzymują T8.1, T8.2, T8.3 lub niektóre z nich, a inni nie.

Anonimowy pisze...

Początkowo za IWJO otrzymałem T1-T8, a po odwołaniu dorzucili mi T8.1, T8.2, T8.4.

Unknown pisze...

Wyslalem email ze skanami papierow 10dni temu i do dzis moj list nie zostal nawet odczytany...

Unknown pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Teresa Gola pisze...

Bardzo ciekawy post :) ile mieliscie godzin kursu? pytam tych co dostali T1 do T8. Biorac pod uwage 14 godzin praktyk na kategorie to byloby az 112 godzin samych praktyk plus teoria.

WAtu pisze...

A gdzie znajdę wszystkie kategorie?
Bo mam ukończony kurs na wózek widłowy z wymianą butli, na zwyżki wolnobieżne, montowane na pojazdach i teleskopowe :)

Unknown pisze...

Witam. Gdzie najlepiej szukać ogłoszeń na wózki widłowe jakich atronach. Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

hey
mam takie pytanko czy egzamin udt teoretyczny jest ciezki? łatwo go zdac? trzeba sie dosyc mocno przygotowywac?

Kerras pisze...

Świetnie wszystko opisane, jeśli chodzi o egzamin to mi nie było ciężko zdać, jeśli ogarniasz wózki i maszyny to bez problemu dasz sobie radę.

Laeksandra pisze...

tresc tego maila jest niepoprawna i nic z niej nie wynika (natomiast jest zabawna). Proponowalabym zmiane na np:

Hei!

Jeg ber om å verifisere min polske gaffeltrucksertifikat. Legger ved scan av sertifikatet og min polske ID kort.
Jeg vil gjerne jobbe som lagerarbeider i Norge.

Pozdrawiam
A

piotr pisze...

Laeksandra dziękuje :) , Mój norweski jest słaby i dlatego tak to wyszło :)

Anonimowy pisze...

Polecam firmę Grupa KENA z Kędzierzyna Kożle
- Pan Jan Ignacy właściciel firmy umożliwia negocjację ceny.
Ja robię kurs WJO I 27.08-09.01.2017.Koszt z UDT 800zł.
Małe grupy - max 4 osoby.
Link do firmy i oferty poniżej.
https://www.facebook.com/GrupaKENA/
http://www.grupakena.pl/
Z tego co się odwiedziłem zdawalność UDT tam na
poziomie 90%.
Robią też kursy na wózki wysokiego składowania typu REACH.
Polecam.

Anonimowy pisze...

Witam
Dostałem swoje uprawnienia dzisiaj z waszych porad. Napisałem tak jak Laeksandra wyżej przetłumaczyła treść maila, dokumentów nie tłumaczyłem na angielski normalnie skan dowodu i skan legitymacji UDT po polsku równo po tygodniu przysłali dokumenty. Dzięki wielkie!!!

T1 Lavtløftendepalletruckm.permplattform W kategorii II WJO
T2 Skyvemast-/støttebenstruckt.o.m 10tonn W kategorii II WJO
T4 Motvektstruck–løftekap.t.o.m. 10tonn W kategorii II WJO
T5 Sidelaster-løftekapt.o.m. 10tonn W kategorii II WJO
T6 Sidelaster–løftekap.over 10tonn W kategorii II WJO
T7 Portaltruck–løftekap.over 10tonn W kategorii II WJO
T8 Motvektstruck–løftekap.over 10tonn W kategorii II WJO

Anonimowy pisze...

Dalej to działa w ten sam sposób ?? Jest ktoś na bieżąco ??

Anonimowy pisze...

Witam.I jak dostałeś odpowiedz z arbeidtilsynet?